Як побудувати бізнес на продажу товарів економ-сегмента — досвід мережі "Червоний маркет"
Опубликованно 28.11.2017 00:49
"Червоний маркет" — мережа з 80 бюджетних магазинів непродовольчих товарів. Основні товарні позиції — парфумерія і косметика, побутова хімія, предмети гігієни, одяг для дорослих та дітей, біжутерія, іграшки, електротовари і багато іншого.
Сергій, звідки взялася ідея магазинів "Червоний маркет"?
У мене великий досвід роботи в роздрібній торгівлі, близько восьми років. У 2008 році ми з партнерами створили роздрібну мережу "Мобільні фішки", де я відповідав за розвиток і відкриття нових торгових точок. За перші три роки існування компанії вдалося відкрити понад 150-ти магазинів "Мобільні фішки", які спеціалізувалися на продажу мобільних телефонів та аксесуарів.
В 2010 році по всьому світу набирали популярності так звані "доларові магазини" зі всілякими товарами для дому за низькою ціною. Мені захотілося відкрити подібний бізнес в Україні. За консультаціями я звернувся до американським партнерам. Компанія, яка мене консультувала до відкриття першого магазину, називалася Discount King. Вони допомогли з вибором асортименту, навчили правилам мерчендайзинга і розміщення рекламних матеріалів. Крім того, багато часу приділили питанням геомаркетингу, тобто правильного вибору торговельної площадки.
Перший магазин відкрився в Оболонському районі Києва біля метро "Мінська" в 2012 році. Така локація відповідала декільком вимогам: густонаселений мікрорайон, близькість метро і низька орендна ставка. Після отримання першого контейнера з товаром із США довелося додавати в асортимент товари з національною специфікою. Велика кількість партнерів постачали нам товар з одеського ринку "Сьомий кілометр" і оптових баз. Також ми працювали і з великими постачальниками супермаркетів.
Уточніть обсяги початкових інвестицій?
Витрати на відкриття першого магазину склали $300 тис. Це власні кошти. Після відкриття першого магазину я зі своїми колегами провів глибокий аналіз асортименту, в результаті чого нам вдалося оптимізувати товарні позиції, залишивши найбільш затребувані. Також я помітив, що хороший ремонт і дороге обладнання викликають у покупців зворотний ефект. Складалося враження, що в магазині, напевно, все дорого. Тому ми і перейшли на більш дешеві рішення. Саме такі дії з оптимізації витрат принесли свої плоди при відкритті таких магазинів.
Протягом 2012 року ми відкрили ще два магазини в столиці — поруч зі станцією метро Героїв Дніпра і центральним вокзалом. Витрати на їх відкриті склали $50 тис. за магазин.
В яких регіонах зараз представлена мережа?
У 2013 році були відкриті перші магазини за межами Києва. Це були такі міста, як Біла Церква та Житомир.За 5 років існування компанії нам вдалося відкрити магазини практично у всіх обласних центрах України. Існують магазини в Луганській і Донецькій областях поруч з зоною розмежування. Поки що магазинів немає тільки на півдні України — в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Кількість магазинів зростало щорічно в 1,5-2 рази. У кількісному вираженні близько 15 магазинів в рік. Навіть у кризу ми не зменшили обертів.
Сергій, як розвивали мережу: самостійно або продавали франшизу?
Після успішного запуску декількох торгових точок і перших кроків на шляху систематизації бізнесу, було прийнято рішення щодо залучення зовнішніх приватних інвесторів для відкриття магазинів. Модель франчайзингу з повним керуванням всіх процесів в магазині керуючою компанією. Саме такий підхід дозволив тримати швидкий темп розвитку нашої мережі без втрати якості надаваних послуг.
Скільки власних магазинів, а скільки по франчайзингу?
Десь 50/50. Половина точок належить компанії, половина віддані під франшизу.
Який бюджет відкриття магазину для потенційного франчайзі?
Близько $50 тис.
За який час окуповується магазин?
Протягом 3 років з моменту відкриття.
Як працюєте з постачальниками?
Ми ставимо собі в пріоритет сертифікацію продукції. Кожен постачальник зобов'язаний надати нам стандартний перелік документів, що підтверджують походження товару, сертифікати якості і так далі. Якщо постачальники в змозі виконати ці два пункти, то ми налагоджуємо співпрацю.
Хто ваша цільова аудиторія?
Нашими основними покупцями є жінки віком 25-40 років. Середній чек однієї покупки становить — 50 грн, в якому 3 товарні позиції. Клієнти повертаються до нас часто 3 рази в місяць.
Хто ваші основні конкуренти?
Це точки на ринках. Конкуренти зі схожою бізнес-моделлю — мережа магазинів "Півціни на все". Ми перетинаємося з ними тільки в Києві, і тільки за деякими товарними позиціями.
Які плани щодо розвитку мережі?
Плануємо відкривати магазини промислових товарів поруч з будинком. Хочемо відкрити до кінця 2017 року 100 торгових точок. Зараз перебуваємо в стадії пошуку комерційних площ. Створювати інтернет-магазин поки що не плануємо.
Категория: Экономика