Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Все в шовках


Опубликованно 01.08.2018 18:03

Все в шовках

У Москві завершився ралі-рейд «Шовковий шлях» — екстремальне і захоплююче дійство, в якому беруть участь машини трьох класів: позашляховики, вантажівки і баггі. «Стрічка.ру» простежила, яким був шлях учасників змагання, і як вони пристосувалися до російському бездоріжжю.«Кожен рік думаю, що вистачить. І знову виходжу на старт»

Тремтячі руки тягнуться за цигаркою. Дві-три тяги, і пальці приходять в норму. Півлітра води на голову — і можна жити. Для повного щастя залишилося тільки змити з себе тонни піску, витрусити його з одягу, взуття, волосся і очей. Поїсти. Може, ще одну сигарету. А потім — на бівуак. Робота пілота на цьому закінчена, тепер справа за командою, яка прибула з ним на ралі «Шовковий шлях».

В цьому році екіпажі і сервісні команди стартували в степах Астраханської області, закінчили формально на Червоній площі, фактично — в полях Тульської області. «Шовковий шлях» простягнувся тільки по території Росії: домовитися з Китаєм не вдалося в останній момент, що призвело до значного скорочення дистанції. Якщо у 2017-му гонщики проїхали 9 599 кілометрів, то цього літа пробіг на їхніх автомобілях збільшився лише на 3569 кілометрів.

Сім етапів по маршруту Астрахань — Москва, сотні пробитих шин, тисячі літрів палива «Мія», яким заправляються учасники ралі. Це самий витратний матеріал під час гонки. Покришок кожна команда привозить з запасом, за бензин відповідала «Газпромнафта»: величезні бензовози слідували за учасниками гонки практично слід у слід. А якщо на дистанції чогось не вистачало, то суперники приходили один до одного на допомогу. Як кажуть, перемагає на ралі саме той, хто добереться до фінішу. І якщо одного разу ти віддаси перевагу їхати далі, відмовивши допомоги іншому гонщикові, то наступного разу можеш встати сам. Не допоможе вже ніхто.

«У кожної команди є свої фішечки. Я, наприклад, люблю, коли мені дають мало інформації, щоб я не перевантажувала мозок», — розповідає Марія Опаріна, пілот баггі. З таких «фішечек» у неї та її штурмана є одна, але помітна: вони їздять без лобового скла. Каже, так навіть простіше. Іноді бруду налипає стільки, що двірники просто не справляються. Так що цю проблему екіпаж Опариной вирішив радикально: геть скло!

І в цьому — вся суть ралі. Це своєрідна творчість, змагання механіків у спритності і логіці. Зрозуміло, що на звичайному позашляховику дистанцію в таких умовах не проїдеш, так що під корпусами «звичайних» машин завжди криється щось більш цікаве. «Ми зрозуміли, що не зможемо купити кращу машину, тому вирішили зробити її самі», — говорить творець однієї з таких «цікавих» машин. Зовні можна побачити, наприклад, MINI Cooper, але всередині — пекельна суміш з деталей машин різних марок. Багато команд везуть до Росії по кілька автомобілів у розібраному стані, щоб з цих деталей зібрати бойову одиницю. Потім вони їдуть, фінішують, і все — коло замкнулося.

Після кожного етапу автомобіль заново розбирають практично повністю. Так що після фінішу бівуак — місце, де тиждень живуть команди — нагадує один великий мурашник. По всьому простору відчувається дух напруженої роботи і мчить нескінченний шум — спочатку води, потім від стуку інструментів і скреготу металу. Огляд машини після гонки і приведення її в повний порядок — щоденна рутина, яка, схоже, нікому не набридає. Французи, наприклад, здійснювали всі ці маніпуляції під «I Was Made For Loving You, Baby», бадьоро бігаючи навколо своєї Дитини. Ось вона, справжня любов.

«Я у марафоні вже втретє, і щороку думаю, що пора б з цим вже закінчувати. Волею доль кожен рік я все одно опиняюся на старті», — розповідає Марія Опаріна. Дівчина вже три роки поспіль на ралі «Шовковий шлях» катається в пилу і піску, після гонок їде на бівуак і лягає в намет — спати, набиратися сил. Здається, і тут не обійшлося без незрозумілою любові.

Бівуак взагалі — маленьке царство автолюбителів. Хоча... Ні, швидше, автопрофессіоналів. Тут тобі будь-хто може розповісти про пристрій двигуна BMW і КАМАЗа, про підвісках, покришках, бензині. І про те, як зі звичайної машини зробити монстра, який зможе покатати сотні кілометрів по російському бездоріжжю. Тут же сервісмени приводять в порядок тих самих монстрів, на яких є бруд сільських доріг та нескінченних полів. Це місце здається таким велелюдним, таким гучним, особливо після кілометрів самотньої дороги. Самотність це, втім, іноді порушують невипадкові глядачі.Російське ралі

— Володю, я вже перейшов брід, пива взяв. Ти де ходиш? — кричить імпозантний чоловік з чудовим животиком. Він перекрикує похмурого диктора, який доповідає щось типу: «Тільки що проїхав учасник під номером...»

— Володю, підійди, дай донести. У мене в машині шашлик ще є, піду, зганяю, — чоловік готовий продовжувати дивитися ралі, поки диктор — ймовірно, головний редактор місцевої газети «Авангард» — в мільйонний раз повторює, наскільки важлива безпека і що потрібно бути дуже обережним на цій ділянці.

Тут, біля села в Волгоградської області, є зручне місце з мілкою річкою і мостом. По обох берегах — сотні місцевих жителів, для яких ралі — нереальне розвага. По броду ефектно проїжджають вантажівки, по мосту проносяться позашляховики, а вірмени в цей же час активно смажать м'ясо на вугіллі. Свято російської життя далеко від цивілізації, де нарешті можна побачити лінію горизонту.

У минулому році натовп чекав, щоб кожен пілот, хоч на вантажівці, хоч на баггі, пройшов через воду. І коли вони, один за іншим, замість води вибирали сухе і безпечний міст, люди свистіли і обурювалися. Самому мосту довелося зле, адже за нього за кілька годин прогнали кілька десятків тисяч тонн — ймовірно, більше, ніж він витримав за весь попередній рік. В цьому році водії вантажівок були спрямовані вбрід, і кожен такий маневр люди зустрічали вигуками та оплесками.

Можна тільки уявити, що відчуває гонщик, який їде сотні кілометрів зі своєю командою по степах, полях, лісах і болотах, а потім раптом виявляється перед натовпом. Адже і правда велика частина шляху гонщиків проходить по місцевості, де люди, швидше за все, не з'являться. Розповідали хіба що про випадкових пастухів і лісниках, які на шляху трапляються раз-два максимум. А тут — сотні людей в тапках і майках. Ох вже цей колорит забутої Росії.

***

В цей раз не було китайської частини ралі. Але, за розповідями організаторів і самих учасників, всі приїжджають в Росію з задоволенням. Тут немає пустель, зате є бруд, немає тропічних лісів, зате є берези та ялини. Дивно, але іноземцям, які, здається, більшу частину свого життя проводять за кермом, це подобається.

Подобається їм і жити в бівуаках, і копатися в моторі з ранку до ночі, доводячи до досконалості машину. І перемагати, звичайно. Хоча на ралі прийнято говорити, що перемагає той, хто добереться до фінішу. Так що в «Шовковому шляху» переможець явно не один.

Євген Бакін



Категория: Авто-Спорт