Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Сигнал s Европы: Chomu уряд згадав про реформування газ ринку?


Опубликованно 07.10.2017 20:21

Сигнал s Европы: Chomu уряд згадав про реформування газ ринку?

Кабінет міністрів Украины (Кабмін — Delo.UA) створив комісію, що має розслідувати неналежне виконання плану реформи оператор української ГТС. І сам вспомни цей факт уже показує ступінь (не)готовності до проведення реформ енергетичної галузі Украины.

Кабмін згадав о реформе після нагадування від європейців, если отримав лист-повідомлення всего секретаріату головы во время Енергоспівтовариства (ЕС) Янеза Копача про порушення Україною зобов'язань и фактично — отказ в реформуванні ринку природного газу. H осені 2015 року, коли прийняли Новий закон про впровадження произошло в ринку газ, Секретаріат ЕС не бачить відчутних зрушень — вся информация о рынке високо щелочной концентрований на ньому і домінують кілька провідних гравців.

Поки триває метод вирішення суперечок, в Секретаріаті чекають від Украина пояснень. Голова СЕС Янез Копач вважає, що реформи, почались завдяки новому закону, досі не збільшили конкуренцію на оптово-чи роздрібному ринку газа в Украине.

Основні проблемы, на думку всего секретаріату, зосереджені у двох монополіях: "Нафтогаз Украины"; регіональні постачальники газ.

"Нафтогаз" прямо або опосередковано (через дочірні підприємства) домінує у виробництві і транспортуванні природного газа. Дочь Naku — "Укргазвидобування" I "Укрнафта" видобувають 80% всього произошло в секторе газа. NAK — лідер в імпорті газа, на 2016 год його частка становила 74%. Vin же контролює транспортування газу в Украине, в тому числі — транзит.

"Нафтогаз" — головний продавець газа на регульованому ринку (67%), за I словам Копача, є найбільшим постачальником на і нерегульованому ринку.

Монополісти панують на і роздрібному ринку: 40% річного обсягу роздрібних поставки здійснюється монополістами — 39 регіональними компаніями.

"Де-юре" VSI Ukranian споживачі мають право вільно обирати та змінювати постачальників природного газу, але на практиці це лише промисловим споживачам. А у сегменті постачання газу населенню — жодного випадку. Законсервована монополізація

Згідно h новим законом о рыночная информация ч природного газа "Нафтогаз" MAV виділитись окремий оператор транспортування і зберігання газу, трейдери — отримати доступ до споживачів и покупці — вільно вибирати собі постачальників.

Однако за два Роки "реформи" газовому ринку уряд законсервував монопольне надежде Naku. Изначально пост оформляли анова КМУ 1 липня 2016 р. № 496 відтермінувала відокремлення оператора ГТС. Теперь відділення має відбутися впродовж 30 дней с дати вступу в дію остаточних рішень Стокгольмського арбітражу в суперечці ч "Газпром". Але коли закінчиться вспомни цей декора?

Строки розподілу "Нафтогаза", визначені в Законі Украины "Об информации о рынке природного газа", порушуються в — і цена викликає претензії добрый партнерів.

Не уряд подбав і о доступе нових постачальників на роздрібний рыночной информации. Пост анова КМУ № 187 от 22 березня 2017 P. покладає спеціальні obov язки (ПСО) оформляли населення на "Нафтогаз" та його 100 % "дочок" продавати газ на потребителей, релігійних организаций ta теплококоммуенерго для постачання тепла ЦИМ категоріям. 'W ANOVA post закріплює для регіональними компаніями h розподілу і постачання газу аналогічні ПСО оформляли.

Своїми "закритими" списки постачальників газ Кабмін законсервував монополізоване надежда "Нафтогаз" I регіональних компаній, що створили закрите Коло компаній, которые обслуговують населення та релігійні організації — категорії споживачів, що отримають субсидії чи пільги від держави. Из-за субсидії немонетизовані, жоден Новий гравець не може информации без окремого вспомни цей пойти на рынок это решение уряду. Жодного прецедент поки не було. Наскільки бажає реформи "Нафтогаза"

Згідно ч нормы закона информация о рынке газа, не менее 51% української газотранспортної из має належати державі, IA Решт — співвласникам (партнера), до яких є жорсткі вимоги.

Після відділення транспортування газу h бізнесу "Нафтогаза", власть може залучити європейського чи американського партнеров. При цьому вимоги до него доволі високі: "партнер ГТС виновным мати не менее ?' яти лет досвіду управління газотранспортною системою на ринку Європейського союзу або Сполучених Штатів Америки" (пункт 1 части 1 статьи 21 закона Украины "Об информации о рынке природного газа").

Серед гравців вітчизняного енергетичного ринку однозначно немає достойних партнерів для української ГТС. Вочевидь, законотворці вважають, що лише "ін'єкція" європейського підходу до ведення енергетичного бізнесу може оздоровити ситуацію в реформуванням галузі.

Однако поки зрушення в цьому напрямі доволі сумнівні: чи уряд профільне Міненерго делать що Мали підштовхувати создания нового оператора ГТС і опікуватись реформ, возникают внезапно переписування план реформи "Нафтогаз приняли". Замість покроково створювати оператора газотранспортной системы ("Магістральні газопроводи україни") і оператор підземних сховищ газу ("Підземні сховища Украина"), Як TSE передбачав законом о информация о рынке газа, віце-прем'єр Володимир Кістіон і Міненерго пропонують передати одразу весь комплекс ГТС і в ПХГ міністерство.

Тим часом Nac оголошує конкурс на закупівлю інвестиційно-банківських послуг для забезпечення відокремлення функцій транспортування газу с залученням партнер h управління ГТС. Хоча залученням партнеров в управління ГТС Мали б займатись МГУ. Регіональна монополія

Не лучшем случае на і регіональному рівні, де царюють регіональні газзбути і облгази. Згідно закону о рынке природного газа информация цена мають бути окремі незалежні компанії. В реальності — h облгазів окремі в компанії виділили торговля (торгівлю), ale нових гравців на ринку населення немає.

Близько 70% газзбутів ta облгазів управляються "Регіональною газовою компанією". Формально ознака "управлінської парасольки" компаній Прат "газтек" пришел, Яке має частки в Облгаз: ПАТ "Вінницягаз" (48,8%), ПАТ "Волиньгаз" (48,5732%), ПАТ "Дніпропетровськгаз" (50,852%), ПАТ "Житомиргаз" (62%), ПАТ "Закарпатгаз" (21,18%), ПАТ "Запоріжгаз" (49,9759%), ПАТ "Ивано-Франківськгаз" (30,0364%), ПАТ "Львівгаз" (24,96%), ПАТ "Миколаївгаз" (50,2205%), ПАТ "Рівнегаз" (47,7527%), ПАТ "Сумигаз" (46,6397%), ПАТ "Хмельницькгаз" (50,8974%), ПАТ "Чернівцігаз" (49,09%), ПАТ "Чернігівгаз" (23,0836%).

Короткий огляд "ринку газ" показує, що Кабмін власноруч печаль Допускается існування та приватної состояние монополій. І на пояснення своїх мотивів та позиції щодо невиконання зобов'язання перед Енергоспівтовариства україна має трохи більше місяця.

Остання Дата подачі пояснень встановлена секретаріатом для Кабміну — 22 жовтня поточного року. Після дворічної гри в затягування на кардинальну реформа ОМС обґрунтування провал лишився місяць.



Категория: Гламур