Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Коли на полицях українських супермаркетів з'являться вегетаріанські корми для тварин — співзасновник виробника ТМ "Клуб 4 лапи"


Опубликованно 30.10.2017 00:02

Коли на полицях українських супермаркетів з'являться вегетаріанські корми для тварин — співзасновник виробника ТМ

"Кормотех" — провідний вітчизняний виробник кормів для домашніх тварин. Входить в топ-50 найбільших європейських виробників. Компанія була заснована в 2003. За 14 років компанія істотно наростила виробництво, збільшивши портфель до 350 позицій, і налагодила експорт в 18 країн світу. Основні торгові марки компанії — Optimeal, "КЛУБ 4 ЛАПИ", "Гав", "Мяу".

В інтерв'ю Delo.UA співзасновник компанії Ростислав Вовк розповідає, як "Кормотех" пробивався на полиці українських магазинів і які тренди характерні для ринку товарів для тварин.

Ростислав, не так багато читачів знає, що в Україні є власний виробник кормів для домашніх тварин. Розкажіть більше про те, як створювалася компанія

"Кормотех" — це, насамперед, сімейний бізнес, який починався з задуми створити провідного національного виробника харчування для тварин.

Своїм корінням історія компанії йде на 2003 рік. Тоді у Львівській області існувала вільна економічна зона "Яворів", де багато підприємців, не тільки з України, відкривали свої бізнеси. Але, як буває в Україні, статус вільної економічної зони забрали. Але ми не відмовилися від своїх планів — побудувати завод з виробництва кормів для тварин. Так, у 2005 році з'явився перший завод з виробництва сухих кормів, а у 2011 році — завод з виробництва вологих кормів. Загальні інвестиції склали близько $15 млн.

Чи складно було потрапити на полиці супермаркетів?

В мережевий роздріб вийшли не відразу. Стукати почали з 2007 року. Нам скрізь відмовляли, аргументуючи це тим, що всі місця на полицях продані. Ми запропонували METRO Cash & Carry виготовити продукцію під власною торговою маркою ARO. Ми виграли тендер і після 6 місяців успішної роботи запропонували їм вже наші бренди. Таким чином, ми отримали 5% полиці для наших брендів. Ми використовували той же сценарій, щоб потрапити на полиці в інших мереж. Сьогодні "Кормотех2 поставляє свою продукцію практично в усі мережі. Серед них: Fozzy Group, METRO Cash & Carry, Auchan, АТБ та інші. Сьогодні частка полиці в мережах становить від 20% до 30%.

Які канали реалізації продукції використовуєте в Україні?

Зараз 50% продукції реалізується через зоомагазини, 36% — ритейл, 10% — гастрономи, 4% — заводчики, 2% — Інтернет. За нашими дослідженнями, із загальної кількості проданих кормів близько 78% -становлять корми для кішок і 22% — для собак. Якщо говорити про розподіл на сухі і мокрі продукти, то 59% припадає на сухі корми, і 41%, відповідно, на мокрі корми для тварин.

Наскільки зросли обсяги реалізації товарів за роки існування компанії?

Кількість реалізованої продукції за 14 років діяльності компанії зросла в рази. Так, якщо в 2005 ми продавали близько 3 тис. тонн, то до 2016 року продажі виросли в 10 разів — до 30 тис. тонн.

Як зараз виглядає ринок кормів для тварин?

Обсяги ринку збільшуються від року до року. Якщо в 2015 році обсяги українського ринку кормів склали $179 млн в грошах і 59 тис. тонн у натуральному вираженні, то за підсумками 2016 року вони зросли до $223 млрд і 64 тис. тонн відповідно.

Цей ринок — складний і не дуже прибутковий. Він вимагає інвестицій в обладнання та контроль якості. В нашій галузі вимоги до сировини набагато вище, ніж у сфері виробництва харчування для людей, а сировинна база практично відсутня. Саме тому більше 50% сировини ми закуповуємо за кордоном.

Хто ключові виробники?

У першому півріччі 2017 року частка компаній на ринку розподілилася наступним чином (у натуральному вираженні): "Кормотех" — 30%, Nestle -14%, Mars — 12%, Royal Canin — 15%, решта — 15%.

Однак, якщо дивитися на ринок у грошовому виразі (у $), то розподіл дещо інше: Nestle -25%, Royal Canin — 21%, "Кормотех" — 19%, Mars — 12%, інші — 17%.

Складно було виходити на зовнішні ринки?

Продукція "Кормотех" експортується з 2015 року. За три роки нам вдалося вийти на ринки 18 країн світу. Почали ми з Білорусі в 2011оду. Потім нарощували співробітництво з іншими країнами, серед яких — Молдова, Болгарія, Угорщина, Словенія, Польща, Литва, Латвія, Естонія, Франція, Нідерланди, а також Грузія, Вірменія, Азербайджан, а також Казахстан і Узбекистан. На цьому ми не збираємося зупинятися. Зараз ми завершили переговори з Чилі, в грудні плануємо перші поставки.

Швидкий вихід на зовнішні, у т. ч. європейські ринки, став можливим завдяки тому, що ми з самого початку створювали виробництво за європейськими стандартами. Ми запрошували американських фахівців для розробки рецептів кормів, ми використовуємо обладнання провідних міжнародних компаній, ми маємо сертифікати якості та безпеки продуктів (ISO 22000 і FSSC 20 000) і найчастіше ми використовуємо сировину з Європи для виробництва продукції (на жаль, українська сировина не завжди відповідає нашим стандартам, і іноді коштує дорожче закордонного).

Що стосується запитів, то існують запити як економ, так і преміальні сегменти під private label.

Багато відправляєте на експорт?

Для нас Україна завжди буде стратегічним ринком, тому до 80% продукції ми поставляємо на внутрішній ринок, і десь 20% — експортуємо.

Наскільки зміниться ринок продуктів для тварин в найближчі 5-10 років?

Ринок продуктів харчування для тварин, так чи інакше успадковує тренди, які актуальні на ринку харчування для людей. Просто з затримкою в 5-10 років. Про які тренди йде мова?

По-перше, все більше господарів бажають зробити раціон своїх вихованців збалансованим. Тому віддають перевагу як сухим, так і мокрим кормів для різних порід тварин, де розрахована добова норма споживання корисних речовин і мікроелементів.

По-друге, все більше господарів хочуть знати, наскільки безпечними є харчування для їх вихованців. Тому перевагу віддають кормів, де зазначено весь список компонентів, які використані в тому чи іншому продукті.

По-третє, зростає пропозиція товарів для тварин з особливими потребами. Приміром, сечокам'яної хвороби у котів, захворюваннями ШКТ та іншими. Тому попит формує пропозицію.

По-четверте, зростає попит на різноманітні снеки для тварин. Наприклад, ні для кого не секрет, що у багатьох країнах світу до домашніх тварин ставляться, як до дітей: купують всілякі іграшки, одяг та інші. Історія зі снеками не стала винятком.

По-п'яте, з'являються товарні позиції для вегетаріанців. Наприклад, власники тварин — вегетаріанці, і вони хочуть бажають годувати своїх домашніх тварин кормами без м'яса і риби.

Чи плануєте розширювати виробництво?

Кілька років тому ми хотіли будувати третій завод. Розглядали як Україну, так і територію Польщі. Але від цієї ідеї відмовилися, оскільки зрозуміли, що це буде розпорошувати і розфокусувати наш менеджмент. Тому будувати завод в Україні — більш доцільне рішення.

У планах на 2018 рік — збільшити потужності з виробництва вологих кормів в два рази, до 25 тис. тонн в рік. У найближчі кілька років ми хочемо стати лідером українського ринку, розширити супер-преміальну лінійку продукції, закріпити позиції на зовнішніх стратегічних ринках, а також зайнятися розробкою ветеринарних дієт, тобто збалансованого харчування для тварин.

Чи допомагаєте притулкам для тварин?

"Кормотех" — не тільки прибуткова компанія, але і соціально-відповідальна.

Ми для себе визначили такі пріоритетні напрями соціальної відповідальності: допомога бездомним тваринам, підвищення рівня культури українського суспільства по відношенню до тварин — через освітні проекти, через підтримку законодавчих ініціатив, що передбачають гуманне ставлення до домашніх тварин.

Так, з 2014 року і по сьогодні існує проект "Не залишай нас в АТО", в рамках якого тварини в Луганській і Донецькій областях (на підконтрольній території Україні) отримали через волонтерів 40 т корму. Цей проект був відзначений міжнародним виданням Petfood Industry в 2015 р.

Крім того, компанія допомагає притулкам для тварин. Щорічно для притулків відвантажується по 25 тонн продукції. Тим не менш, ми розуміємо, що переповнені притулки для тварин — це наслідок, ми хочемо не тільки допомогти окремим притулкам, але боротися з причиною. Саме тому Кормотех ініціював освітній курс у Львові "Маленький Принц. Львів, який любить тварин", покликаний навчити школярів гуманного і дбайливого ставлення до чотирилапим друзям. Цей курс був впроваджений у всіх школах Львова, і ми сподіваємося, що до 2019 р. цей курс буде впроваджений і в Києві.



Категория: Экономика