Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Бізнес на кіно: Скільки коштує відкрити кінотеатр


Опубликованно 15.11.2017 01:14

Бізнес на кіно: Скільки коштує відкрити кінотеатр

Почнемо з самого головного, скільки коштує відкрити кінотеатр?

У середньому відкриття одного залу кінотеатру обійдеться від $100 до $ 150 тис. За рівнем вони будуть відповідати київським "Мультиплексу". Але витрати можуть зростати до нескінченності: крісла подорожче, ремонт, матеріали і так далі. Так що немає меж.

Фото: кінотеатр Boomer, відкриття нових залів

Як ви знаходили інвесторів для своїх кінотеатрів?

Тут все індивідуально. У мене все почалося з малих об'ємів, тому (питання фінансування — ред.) вирішувалося кожен раз під точкові завдання.

У мене не було конкретного "потрібно мільйон доларів на відкриття кінотеатру". Кожен раз були дрібні завдання і під них шукали інструменти. Де- оборотний капітал, десь- лізинг, кредит. Іноді брав гроші з інших своїх бізнесів.

Коли ви вперше вийшли в плюс?

На другий рік нашої роботи ми вже були в плюсі.

Поки масштабувати бізнес складно?

Не те, що складно, просто грошей немає. Коли була криза 2014 і курс долара зріс, відповідно зросли і витрати на імпортне обладнання. Умовно витрати зросли в три рази, а вартість квитків за останні три роки — на 30%.

Раніше квиток коштував близько $6, зараз — $3.

А має хоча б $5-6, це економічно виправдана ціна, яка дозволить розвиватися.

З якими самими серйозними проблемами ви стикалися?

Не скажу, що це були проблеми, швидше складні завдання. Одна з них — нарощування аудиторії. Вона стоїть перед усіма власниками кінотеатрів. Яким чином у Києві, де вже є більше трьох десятків кінотеатрів, переманити глядача до себе? Що унікального ми можемо їм запропонувати?

І як ви вирішили цю задачу?

Було дуже складно. Ми програвали з репертуару і у нас були маленькі зали.

На перших порах ми вигравали тільки за рахунок домашньої і затишної атмосфери.

Нашу особливість маленьких залів, не буду говорити, що це наш недолік, ми перетворили в гідності. І коли ми запитали глядачів, що їм найбільше подобається в наших кінотеатрах, на першому місці завжди стояло затишок і комфорт. Завдяки цьому ми залучаємо сім'ї, які і стали нашою основною аудиторією.

Фото: Реал Мюзік, Синій зал Магната

Яка найбільша стаття витрат у кінотеатру?

Купівля ліцензій на фільми. Близько 50% від доходу йде на закупівлю новинки.

Як купується ліцензія?

На ринку декілька дистриб'юторів, які працюють з українськими кінотеатрами. Вони виступають посередниками між нами і правовласниками, переважно, американськими.

Подається ряд анкет, щоб визначити — чи підходить кінотеатр під вимоги студій до роботи з фільмом. Крім технічних моментів, перевіряють можливості боротися з піратством — є в кінотеатрі спеціальне обладнання.

У світі камкординга (запис екрану кінотеатру — прим. ред.) Україна досі займає одне з перших місць. Відео часто записується в Україні, а звук — окремо в американських кінотеатрах або російських. Звукову доріжку записати простіше, кинув непомітно в кишеню диктофон і все.

Крім того, контролюють чесність звітів. Оплата за фільми розраховується постфактум, коли закінчився прокат фільму. Надаються дані скільки стрічка зібрала за час показів. З одержаних 50 тис. грн — 25 піде правовласнику.

Є інструменти за допомогою яких перевіряється, чи не занижують дані в звітах. Коли у тебе прийшло 100 осіб, а записав 70. Якщо дистриб'ютор хоч раз ловить на такому, співпраця припиняється.

А як ловлять?

Є багато способів. Зараз популярні онлайн-продажу, перевіряючі заходять подивитися скільки місць зайнято, а потім звіряють з звітом. Або "таємний покупець" бере квиток, заходить у зал, вважає глядачів по головах, а потім — звіряє зі звітом.

Яка ваша частка на ринку?

За касовими зборами вона досягає 0,5%.

У вас в кінотеатрі стрічки з'являються одночасно з всеукраїнськими прем'єрами?

Так, такий тренд. Глядач іде в перший тиждень показу і набагато рідше в другу або третю.

З розвитком соціальних мереж з'явилися спойлери і глядач не особливо хоче витрачати гроші на похід в кіно.

Крім того, глядач хоче ще і висловити свою думку з приводу фільму.

Тому важливо потрапити в момент, поки фільм ще в тренді.

За другий тиждень стрічка збирає, в середньому, в два рази менше, ніж за першу.

Наскільки легко чи складно вам працювати з українськими законами стосуються кіно?

Останнім часом намітився серйозний прогрес у законодавстві, але більше з ухилом у кіновиробництво.

Коли кажуть, що українське кіно збирає менше, ніж хотілося — найчастіше це проблема недостатньої кількості кінозалів. Але ніяк не стимулюється поява і розвиток нових кінотеатрів.

Єдина пільга — держава покриває відсотки за банківськими кредитами на обладнання для кінотеатрів у населених містах, де менше 250 тис. жителів. Але до неї ще не розроблена процедура на рівні підзаконних нормативних актів.

До 2015 року не стягувався ПДВ на квитки, тому 20% від суми залишалися біля кінотеатру. Зараз цієї норми вже немає.

Хоча кінобізнес, в цілому, не гипермаржинальный — велика частина підприємців займається цим, тому що їм подобається кіно.

Заробити багато на цьому практично неможливо.

Ринок розвивається і, якщо б пільгу з ПДВ повернули, нові кінотеатри почали б з'являтися і в невеликих містах, за рахунок додаткових вільних грошей у існуючих кінотеатрів.



Категория: Экономика