«Ставити мету і досягати її»
Опубликованно 22.02.2019 01:25
Австрієць Ніка Лауда — перший в історії триразовий переможець «Формули-1». Він зайнявся автоперегонами наперекір батькові, голодував заради участі в змаганнях і потрапляв у страшні аварії. Сьогодні австрійцю виповнюється 70 років. «Стрічка.ру» згадує найголовніші віхи в житті легендарного гонщика.22 лютого 2019
Нікі Лауда почав кар'єру гонщика в 19 років. Битися йому доводилося не тільки з суперниками, але і з батьком, який був категорично проти участі сина в гонках. Сім'я відмовила Лауді фінансової підтримки, так що для потрапляння на змагання йому доводилося брати кредити.
Восени 1973-го Лауда підписав контракт з Ferrari, якою керував тоді ще молодий і амбітний Лука Монтедземоло. Незважаючи на приятельські стосунки з напарником Клеєм Регаццони, Лауда намагався обійти італійця в кожній гонці.
З приходом в Ferrari почалася епоха перемог Лауди. У вересні 1975 року, після 11-річної перерви, Ferrari знову виграла «Формулу-1».
Лауда став першим в історії «Формули-1» гонщиком, якому вдалося виграти три чемпіонату світу — в 1975, 1977 і 1984 роках.
Після перших перемог у «Формулі-1» Лауді вже не потрібно було брати кредити для участі в гонках. Він молодий, багатий і користується шаленою популярністю у жінок.
У серпні 1976 року Лауда потрапив у страшну аварію на етапі Гран-прі у Німеччині. Його болід занесло, він вилетів з траси. Гонщик виявився затиснутий під уламками і не міг вибратися з палаючої машини.
Життя Лауді врятували інші пілоти, прервавшие гонку і зуміли витягнути австрійця з палаючого автомобіля. В результаті аварії Лауда отримав численні опіки і впав у кому. Ці події лягли в основу фільму «Гонка», знятого в 2013 році.
Через кілька місяців після аварії Лауда повернеться до участі в «Формулі-1». На першому етапі після відновлення він стане четвертим.
Після аварії Лауда часто сходить з дистанцій, пояснюючи це тим, що життя для нього дорожче будь-яких перемог. У 1979-му році він оголошує про відхід з «Формули-1», щоб зайнятися бізнесом.
Через пару років Ники знову повертається в гоночний чемпіонат і вже в 1984-му виграє третій титул. Проте сезон через австрієць лише раз піднімається на подіум і вирішує покинути «Формулу-1» назавжди.
Від першого шлюбу з Марлен у нього народилося двоє дітей. Старший пішов по стопах батька і зайнявся гонками, молодший став менеджером брата.
В 90-е Лауда працював консультантом Ferrari. Він називав Міхаеля Шумахера найбільшим гонщиком в історії «Формули-1», втіленням скрупульозності і досконалості.
«Не говори занадто багато, став перед собою мету і досягати її», — такий девіз Лауди. Він дотримувався його та після закінчення кар'єри. Заснував авіакомпанію, навчився пілотувати і став голосом німецької «Формули-1».
Сьогодні Лауда коментує «Формулу-1», консультує команди і залишається одним з найпопулярніших гонщиків в світі. Австрієць відноситься до своїх регалій з іронією, вважаючи їх непотрібними.
Категория: Авто-Спорт