Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Люкс для кожного


Опубликованно 20.05.2019 22:45

Люкс для кожного

Восени в Сочі вшосте відбудеться етап «Формули-1». А вже зараз на головному російському автодромі туристи можуть сісти за кермо гоночного боліда, навчитися дрифту і дізнатися зсередини, як влаштована траса чемпіонату світу. «Стрічка.ру» — про те, як люксовий спорт намагаються зробити доступним для кожного.30 років очікування

У 1983 році в попередньому календарі «Формули-1» з'явилася гонка Гран-прі СРСР, яка повинна була пройти в Москві. Глава чемпіонату Берні Екклстоун особисто приїжджав в радянську столицю і отримав підтримку Леоніда Брежнєва. Проте незабаром він помер, а його наступнику Юрію Андропову ідея цікавою не здалася.

Наступного разу переговори про проведення гонок велися вже в нульові з тодішнім мером Москви Юрієм Лужковим. За словами Экклостоуна, на цей раз спілкування було продуктивним, але на фінальному етапі сторони не змогли узгодити питання фінансування, і проект знову заморозили.

Отримати російський етап «Формули-1» вдалося тільки в 2014 році. Траса будувалася паралельно з об'єктами до Ігор у Сочі. Проект став унікальним, адже ніде в світі не знайти трасу, побудовану в Олімпійському парку.

Вперше російський етап «Формули-1» пройшов у 2014 році — Міжнародна автомобільна федерація визнала його найкращим за підсумками сезону. Виступав за команди Toro Rosso вітчизняний гонщик Данило Квят показав на той момент найкращий для себе результат у кваліфікації — п'яте місце. Правда, в гонці він фінішував 14-м, а перемогу здобув пілот Mercedes Льюїс Хемілтон, завдяки чому його команда посіла перше місце в Кубку конструкторів за підсумками сезону.

З тих пір сочинський етап кожен рік входить в календар змагань. В кінці 2017 року права на проведення гонки і сама траса були передані некомерційної організації «Росгонки», засновниками якої стали «Центр "Омега"», банк ВТБ і Російська автомобільна федерація. Генеральним директором «Росгонок» був призначений Олексій Титов.Що пропонують крім «Формули-1»

Проведення етапу чемпіонату світу залишається пріоритетною метою для компанії, однак у «Росгонках» хочуть, щоб траса функціонувала весь рік. Для цього проводять змагання з інших видів спорту (чемпіонат Росії з автоперегонів, велогонки, тріатлон) і вигадують, чим привернути туристів, що приїжджають на відпочинок. При цьому поряд з популяризацією автоспорту завдання окупити витрати на утримання траси є однією з ключових. Автодром в Сочі — не тільки іміджевий проект.

Робити це намагаються в першу чергу за рахунок розваг, цікавих фанатам «Формули-1». Наприклад, на майданчику Mercedes AMG Experience вони зможуть випробувати трасу на гоночному таксі — боліді «Формули Рено 2.0», автомобілі серії Mitjet або машині класу GT — з професійним гонщиком за кермом (вартість послуги від 3,5 до 10 тисяч за коло). Розганяється автомобіль так, що ногою намагаєшся намацати неіснуючу педаль гальма, а тілом відчуваєш кожен поворот. Після поїздки насилу віриться, що гонщики під час змагань ще й обганяють один одного на цій трасі.

На цьому ж майданчику зсередини можна зрозуміти, що таке піт-стоп. Учаснику видають рукавички наколінники, підводять до машини, де в короткий термін потрібно відкрутити і закрутити колесо. Поки ти розбираєшся з гайками, гід розповідає про швидкісні рекорди на піт-стопі (наприклад, Ferrari Себастьяна Феттеля в 2018 році обслужили за 2,15 секунди), про травми механіків (в минулому сезоні член команди Ferrari не встиг закінчити установку колеса до того, як Кімі Райкконен натиснув на педаль газу, — в результаті механік зламав коліно і відновлювався рік) і про способи збільшити швидкість проходження піт-стопа (деякі команди навіть роблять спільну зарядку для злагодженості дій).

Для фанатів автогонок, які перебувають, за словами глави «Росгонок», на межі між любителями і професіоналами, почне роботу школа SMP Racing. Програма заточена на людей, які хочуть спробувати стати пілотами. В залежності від рівня водіння професійні гонщики підберуть учням відповідну рівню програму підготовки. Після навчання — вже сам пилотируешь болід. Тітов зазначає, що зі школи SMP Racing легко потрапити в «Формулу-4».

Крім того, автодром почнуть використовувати і для дріфту. В школі під керівництвом віце-чемпіона світу Аркадія Цареградцева можна буде навчитися техніці керованого заносу на швидкості (вартість — 26 тисяч рублів за дві години). Навряд чи десь ще вдасться подріфтовать на тлі олімпійських об'єктів.

Цареградцев заявив, що автодром в Сочі — єдина в Росії цілорічна майданчик без снігу. Тут можна тренуватися як для регіональних змагань, так і чемпіонату світу. Дріфтовать можна й на своєму автомобілі. Гендиректор «Росгонок» зазначив, що програма створювалася для молодого покоління. «Це майданчик, де в контрольованому середовищі можна займатися своїм улюбленим видом спорту без негативних наслідків», — сказав Титов.Що чекає на етапі Гран-прі в Сочі

Розваги для вболівальників — важлива складова, але все ж головна подія сезону — етап «Формули-1». Глава «Росгонок» розповів, що підготовка до Гран-прі почалася відразу після закінчення попереднього. На цей раз білетна програма запустилася вже в 2018 році (у минулому сезоні продаж відкрилася за чотири місяці до початку змагання). До речі, білетна виручка за підсумками минулого Гран-прі зросла на 72 відсотки.

Разом з «Формулою-1» в Олімпійському парку пройдуть гонки підтримки чемпіонатів «Формули-2» і «Формули-3», де виступлять російські пілоти. Вболівальники також зможуть подивитися на роботу механіків з болідами в гаражах команд, прогулятися по піт-лейну і послухати гурт «Мумій Троль», яка виступить ввечері 27 вересня.

Вартість квитка на етап — 3,5-4,5 тисячі рублів (для порівняння, ціна квитка на етап в Монако — від 6 тисяч рублів). За словами організаторів, цінова політика була переглянута, і етап в Сочі став найдоступнішим в сезоні. При цьому роздавати квитки безкоштовно «Росгонках» вважають безглуздим, адже мета компанії не зігнати натовп роззяв, а залучити дійсно зацікавлену аудиторію.

Етап Гран-прі в Сочі пройде з 26 по 29 вересня. За його підсумками стане зрозуміло, чи спрацювала стратегія компанії зробити люксовий спорт доступним для кожного. Перші кроки для цього зроблені.

Анастасія Борисова



Категория: Авто-Спорт