Яким газом зараз заправляють на українських АЗС: Дослідження
Опубликованно 20.07.2020 13:30
У столичному інституті споживчих експертиз, які перевірили зразки скрапленого газу, який продають автомобілістам на АЗС країни. Так чесні продавці палива з покупцями? Про це повідомив Оглядач з посиланням на дані експертизи.
В дослідженні були розглянуті зразки як з великих мережевих заправок (Shell, БРСМ Нафта, ОККО, Glusco, Amic, Sun Oil, Marshall, Avantage 7), так і нелегальних штучних точок продажу “у дороги“.Точність “наливання“ палива
Одним з критеріїв було кількість проданого палива і реально потрапив у бак авто. Цей показник дослідники оцінювали шляхом розрахунку за формулою. Попередньо вимірювалася маса порожнього відбірника, а також маса відбірника разом з налитим в нього паливом (за основу брали 5 літрів газу).
Лідером по наливу виявилися Shell, БРСМ Нафта і КLO. Тут налили палива рівно за кількістю сплаченого або навіть з невеликим переливом.
Мережі Marshall і Avantage 7 недолили 0,4 літра з 5л сплачених, а нелегали і зовсім 3,92 л замість 5.
Дослідники прийшли до висновку, що великі мережі дорожать репутацією, а дрібні за рахунок низької ціни і недоливу збагачуються на покупцях.
Який насправді склад у газу? Відповідність ГОСТу
Забігаючи наперед слід зазначити, що в процесі дослідження технічного неочищеного газу, який зазвичай не використовують для авто, на заправках не було знайдено. Якщо в минулі роки такий газ ще продавали, то зараз домішок і рідини в паливі не було знайдено. Це не може не радувати.
Суміш газів, яка використовується як паливо для ТЗ зазвичай має у складі різне співвідношення пропану і бутану. В залежності від сезону співвідношення може змінюватися від 40:60 до 60:40.
Перевіряються зразки всі потрапили в діапазон норми, з досить великим розкидом.
Лідером тут стали Shell з співвідношенням 60 пропану і 35 бутану. Така суміш максимально продуктивна і згоряє з найменшим залишком. Слідом за ними йдуть АЗС БРСМ Нафта (59:36) і КLO(58:37).
Щільність має значення
Підсумковим показником, який визначали в дослідженні, була щільність газу. Чим вище щільність, тим вище продуктивність авто, і тим більш тривалий відстань проїде машина без дозаправки.
Найкращий результат, близько 540 кг/м. куб, був відзначений в мережах БРСМ Нафта і Shell.
Найгіршими стали Авантаж – 530 кг/м. куб і нелегальні заправки – 525,6 до/м. куб.
Підсумком експертизи можна назвати покращена якість палива і небажану купівлю газу у нелегалів. Купуючи “дешево“ в результаті водій витратить більше, та ще й якість такого газу гірше.
Раніше ми повідомляли, що ціна автогазу стала вище 11 грн/л.
Категория: Авто